25 mai 2017

Modelaj din aluat cu sare

Toate avem incercari ratate, nu-i asa? Numai ca de cele mai multe ori le dosim pe undeva, nu vorbim despre ele, pentru ca nu avem un rezultat demn de afisat pe blog. Ei bine, de data asta m-am hotarat sa scriu despre un esec, poate ca o sa ajut pe cineva sa nu repete greseala mea. 
Am primit cu drag provocarea zanei verde, de a modela figurine si margelute in aluat. Nu prea ma vedeam modeland figurine, dar am zis ca nu-i bai, niste margelute tot reusesc sa fac. Am cautat cu mare elan o reteta pentru aluat, si m-am oprit la aluatul cu sare, pentru ca parea cel mai usor si rapid de facut. Am luat o reteta repetata peste tot, promovata pe bloguri si site-uri in romana si engleza ca fiind foarte buna, nu crapa, este durabila si usoara, am adunat rapid ingredientele, ca ce mare lucru e sa amesteci sare cu apa si faina. Ei bine, poate ca e mare lucru, pentru ca mie nu mi-a rezultat deloc ceva durabil. 
Am decupat cateva forme, unele s-au spart cand am incercat sa le intorc pe partea cealalta, celelalte au crapat toate, desi nici una nu a fost mai subtire de 1 mm. Am modelat cateva margelute, ele arata mai bine, dar totusi au mici fisuri. Am mers mai departe, le-am vopsit cu acrilic, dar a trebuit sa ma misc rapid pentru ca se dizolva aluatul sub vopsea. 
Concluzia mea este ca e bun pentru joaca, pentru modelat ceva cu copiii, dar nu pentru obiecte care vor fi purtate pe strada, cum am avut eu de gand. Asta e, mai caut, o sa incerc si alte retete de aluat, pentru ca acesta fara suparare mi se pare o gluma. 
Va arat si rateurile, ceva o sa fac cu ele pana la urma dar nu ce intentionam, si va rog sa nu va distrati de talentele mele la pictura :) pestisorul vroia sa fie un sumatran dar numai asa ceva nu a iesit. 




2 comentarii:

  1. Imagineaza-ti ca eu am facut figurinele cu sare normala, grunjoasa - pentru ca nu aveam fina :))))). Am o decoratiune pe carre am scapat-o pe faianta si doar s-a ciobit... cred ca daca avea un strat de ceva lac pe ea era ok.
    Eu le-am vopsit cu acrilice (fara apa) si sa stii ca le-a dat ceva rezistenta.. bine.. forma nu este cea mai fericita.. haha Cel mai tare mi-a placut sa fac nasturi.

    PS: sa stii ca mie imi plac "esecurile" tale. Sunt sigura ca le vei gasi locul (si eu le-am pastrat pe ale mele intr-o cutie si deja am folosit cateva prin proiecte - sunt fun).
    :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Bilutele imi plac, restul mai vad ce fac cu ele... De aruncat categoric nu le arunc (si mai am niste aluat intr-o punga).

    RăspundețiȘtergere