1 mai 2017

Valencia

In primavara acestui an ne-am reintors in Valencia, un oras unde ne-am simtit ca acasa inca de la prima vizita si unde ne asteptau prieteni dragi, de care ne era dor. Ne-am intors de mai bine de o luna, dar viata asta nebuna de aici m-a acaparat si nu am reusit sa-mi fac timp pentru o postare asa cum trebuie, cu poze multe si alese pe indelete. 
Ne-am dus in Valencia in toiul sarbatorii Fallas, despre care de altfel acum am si aflat (spre rusinea noastra, se pare ca o lume intreaga stie, dupa cat de multi turisti straini au fost acolo). Pe scurt, spre finalul lunii martie se ridica la toate intersectiile strazilor din zona centrala figuri din papier-mache, pot fi admirate o saptamana, se jurizeaza si se premiaza, apoi li se da foc. Noua ni s-a parut o adevarata nebunie sa distrugi munca de un an intreg, compozitii care de care mai frumoase. Originea acestei sarbatori se pare ca este curatenia de primavara a breslelor din evul mediu, care isi ardeau resturile adunate peste iarna. 
Orasul era in sarbatoare, muzica si dansuri pe fiecare strada.

 
Spre deliciul trecatorilor erau si statui vivante

 
Falleras in costume traditionale se plimbau pe strazi si pozau fara fasoane pentru si cu orice turist ii  solicita.
Pe stradute inguste am gasit picturi interesante, de exemplu aceasta: 


Ne-am dus si in piata din fata marii catedrale, unde fiecare grup de falleras aduce ofrande de flori, multimea era imensa, aerul incarcat cu parfum de flori, iar in centru se ridica o statuie gigantica din flori pe schelet metalic, inconjurate de figuri mai mici din flori si nenumarate buchete presarate pe jos. 




In fotografiile de mai jos am surprins cateva dintre grupurile statuare din intersectii, erau extrem de multe, in fiecare intersectie era un grup dedicat adultilor, cu o tematica anuntata de un mic panou, si cate un grup mai micut dedicat copiilor, fallas infantiles. 






Dupa ce s-a intunecat s-au aprins luminile, un program de 15 minute unde beculetele au dansat formand imagini si inscriptii, pe muzica, de doua ori, la ora 8 si la 9. Daca bine tin minte erau 50 000 de beculete, am primit un program unde scria asta. 


 
 Tarziu in noapte, au turnat pe ele materiale inflamabile si le-au dat foc. La ora 10 au ars cele pentru copii, pentru cele mari am avut de asteptat pana la miezul noptii. 




Pompierii erau pregatiti: 


A doua zi am revenit in Valencia (am stat intr-un sat din apropiere) dar strazile erau perfect curate, fara nici o urma a incendiilor si a miilor de turisti care au petrecut pana spre dimineata. Cu forte proaspete ne-am pregatit sa vizitam Oceanograful. Pot spune doar ca a fost foarte frumos, ne-am dus tarzior ca erau obositi dupa Fallas si am stat trei ore inauntru, o zi intreaga ar fi perfect :) Nu ne-am uitat pe net la program si am avut surpriza ca la ora 6 sa se inchida, altfel am fi stat mai mult. 
In primele imagini este Orasul stiintelor si artelor, sunt multe obiecte legate de astronomie in spatiu liber , nu se plateste intrare pentru a le vedea, si mai multe muzee pentru care ar mai trebui cateva zile daca vrei sa si ramai cu ceva in memorie. Noi am preferat sa intram doar la Oceanograf si sa lasam restul pentru o alta vizita :)





Un calamar:



De doua ori pe zi sunt spectacole cu delfini, eu personal nu agreez genul acesta de spectacole, nici circul si nici gradinile zoo,  dar aici totusi mi-a placut pentru ca bazinul este imens, totul perfect curat, dresorii (mai degraba le-as zice antrenorii) intra in apa si participa la program impreuna cu delfinii, se vede comunicarea dintre ei, iar undeva la mijlocul programului tin o lectie de ecologie, vorbesc despre poluare si despre capturarea delfinilor in plasele de pescuit, si explica ce trebuie sa faci daca gasesti un delfin esuat pe plaja. Si mai spun ca toti delfinii din spectacol au fost salvati din plase sau au fost gasiti bolnavi pe plaja, nici unul nu a fost capturat expres pentru spectacol.







V-a placut? Daca da mai am multe fotografii din alte locuri spectaculoase din acest concediu, dar trebuia sa rup postarea in doua pentru ca sunt prea multe deja.

10 comentarii:

  1. si noi am fost la Valencia fix de 1 mai acum 7 ani, minunat!
    De beluga/balena alba ai vazut? Dar testoasele uriase? dar acvariile ?

    Ne zici si unde v-ati cazat? Recomanzi acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaa, am vazut de toate, dar am pus deja o multime de poze si pe ele le-am lasat de-o parte, pe nedrept evident pentru ca totul a fost minunat. Cazari nu pot recomanda, pentru ca noi am stat la un prieten.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multe frumuseti, vazute si nemaivazute :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumoase poze! Faina vacanta ati avut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, e doar jumatate. Mai urmeaza cateva locuri foarte frumoase.

      Ștergere
  5. waaaw
    Multumim ca ne-ai permis sa calatorim si noi prin intermediul acestor imagini..

    RăspundețiȘtergere
  6. Valencia e un oras superb! M-am indragostit iremediabil, una dintre cele mai frumoase vacante de pana acum, a fost la Valencia. Am vazut ca ai fost si la Malaga, pentru vacanta de vara si eu tot acolo imi doresc sa ajung. Spania e superba!
    Am scris si eu aici despre Valencia si-am umplut articolul cu poze :D http://happyamy.ro/pentru-prima-data-in-spania-vacanta-la-valencia/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar este superba Spania. Merita vazuta si Malaga,dar daca stai mai mult ai ce vizita si in jur.

      Ștergere